بهترین مربی کیک بوکس

یک مربی، استاد یا معلم خوب در هر حوزه‌ای می‌تواند به عنوان اصلی‌ترین فاکتور آموزش در نظر گرفته شود. برای کسانی که نیاز به آموزش کیک بوکس دارند هم این موضوع صادق است. هنرجویانی که به دلایل شخصی به کیک بوکس علاقه‌مند شده‌اند و قصد فراگیری اصول و تکنیک‌های آن را دارند بهتر است به دنبال بهترین مربی کیک بوکس در ایران باشند تا بتوانند به شکل کاملاً حرفه‌ای با این ورزش آشنا شوند. اما آیا پیدا کردن بهترین مربی کیک بوکس کار راحتی است؟

خیر مسلما این چنین نیست، برای پیدا کردن بهترین مربی کیک بوکس لازم است ابتدا با ویژگی‌های یک مربی کیک بوکس خوب آشنا شوید و در نهایت با مقایسه ویژگی‌های مربی مورد نظر خود با ویژگی‌های ذکر شده برای بهترین مربی کیک بوکس، آموزش خود را شروع کنید.

کیک بوکس چیست؟

قبل از اینکه به معرفی ویژگی های بهترینَ استاد کیک بوکس در ایران بپردازیم، ابتدا به شکل خلاصه با این ورزش آشنا شویم:

کیک بوکس به عنوان یک ورزش رزمی فردی،شناخته می‌شود که در آن 2 مبارز با استفاده از ضربات دست ها و پاها به شکل اصولی و بر طبق قواعد از پیش تعیین شده تلاش می‌کنند که حریف مقابل را شکست دهند. درباره ورزش کیک بوکس ذکر نکات زیر لازم است:

  1.  ورزش کیک بوکس به عنوان یک ورزش رزمی با تکنیک های مختلف ضربات دست و پا به شکل ترکیبی شناخته می‌شود.
  2. به عنوان یک ورزش رزمی کیک بوکس یک ورزش سنگین شناخته می شود که نیازمند قدرت بدنی بالا و استقامت بدنی فوق العاده است.
  3. برای کیک بوکس مسابقات داخلی و بین المللی زیادی تعریف می شود و همه ساله این مبارزات در جای جای مختلف دنیا برگزار می شود، پس می توان کیک بوکس را به عنوان یک ورزش قهرمانی به حساب آورد.

به دلیل ویژگی هایی که ذکر شد، کیک بوکس به عنوان یک ورزش رزمی محبوب در سراسر دنیا شناخته می شود و همه ساله تعداد افراد زیادی که علاقه‌مند به یادگیری اصول حرفه‌ای مبارزان کیک بوکسینگ هستند، به دنبال بهترین مربی میگردند تا بتوانند اصول حرفه ای را به بهترین شکل فرا گیرند.

ویژگی های زیر به عنوان استاندارد بین المللی برای شناخت یک مربی خوب کیک بوکس در نظر گرفته می‌شود.  در نظر داشته باشد که کلمه بهترین به فردی گفته می شود که بین تمامی همرده‌های خوب سرآمد باشد و بتواند خود را با فاصله‌ای منطقی از آن‌ها بالاتر ببرد. به همین منظور ابتدا بررسی می‌کنیم که یک مربی کیک بوکس کیست؟ یک مربی کیک بوکس خوب چه ویژگی هایی دارد و در نهایت بهترین مربی کیک بوکس در تهران و در نهایت بهترین مربی کیک بوکس در ایران کیست؟

مربی کیک بوکس کیست و چه کسی اجازه مربی‌گری در این رشته را دارد؟

مربی کیک بوکس فردی دارای تجربه و دانش لازم برای آموزش فنون کیک بوکس است. او مسئول انتقال تجربه و دانش لازم درباره هنر رزم به شاگردان خود است. از وظایف یک مربی کیک بوکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آموزش تکنیک ها : یک مربی حرفه ای کیک بوکس دانش، تخصص و تجربه لازم را درباره تمامی فنون و حرکت‌های اصولی ورزش کیک بوکس را دارند و در مقابل توانایی انتقال این تخصص و تجریه با هنرجویان برای او تعریف شده است.
  2. افزایش توان جسمانی :  یک مربی کیک بوکس خوب به مبارزین زیر نظرش کمک می کند تا استقامت، قوای جسمانی، سرعت و تعادل خود را تقویت کنند.
  3.  آموش آنالیز و تدوین استراتژی : یک مربی کیک بوکس به شاگرد ها خود کمک می‌کند تا با شناخت نقاط ضعف و قوت حریفان بهتر بتوانند برنامه مبارزه خود را تدوین کنند.
  4.  پشتیبانی روانی : یک مربی کیک بوکس به عنوان آموزگار علاوه بر انتقال تحربیات لازم برای اصول فیزیکی باید اصول روانی مبارزه را به هنرجویان خود آموزش دهد.

مربیان کیک بوکس باید دارای مدرک های معتبر آموزشی از فدراسیون های داخلی و بین المللی باشند تا بتوانند به عنوان یک مربی فعالیت کنند. این افراد نقش مهمی در توسعه مهارت و توانایی های شاگردان خود ایفا می کنند و به آن ها کمک می کنند تا به عنوان یک کیک باکسر حرفه‌ای بتوانند موفق باشند.

مربی کیک بوکس خوب : تجربه و رزومه قوی برای قرارگیری در لیست بهترین مربیان کیک بوکس در ایران

ویژگی هایی که برای تبدیل شدن به یک مربی کیک بوکس نیاز است برای شما ذکر شد، اما آیا با داشتن این ویژگی های یک نفر به عنوان یک مربی کیک بوکس خوب شناخته می شود؟

جواب خیر است ! 

الزام داشتن پیش نیازها به معنی خوب بودن نیست. برای اینکه یک مربی کیک بوکس خوب را بشناسید، باید به دنبال ویژگی‌های زیر در او باشید.

  1. تجربه، تجربه و تجربه : هیچ فاکتوری به مانند تجربه نمی‌تواند به یک نفر برای تبدیل شدن به یک متخصص در هر حوزه ای کمک کند. اگر به دنبال یک مربی کیک بوکس خوب هستید، با تجربه آموزشی مری دقت کنید. مربیان کیک بوکس خوب معمولا بیش از 10 تا 15 سال سابقه آموزش مهارت‌های کیک بوکس را دارند.
  2. شرکت در مسابقات :یک مربی برای اینکه بتواند شاگردان خود را برای یک عرصه مبارزه داخلی با بین المللی آماده کند، باید تجربه شرکت در این مسابقات را داشته باشد تا بتواند از نظر فنی و روانی شاگردان خود را آماده حضور در رقابت کند.
  3. بدن حرفه‌ای و فیزیک متناسب : بدن و فیزیک یک یک مربی به عنوان ویترین اصلی خدمات آموزشی او شناخته می شود، اگر او توانایی ارتقای قدرت بدنی و جسمانی را در شما داشته باشد، ابتدا باید خود به این درجه از قدرت و استقامت رسیده باشد. شاید ذکر این موضوع تلخ باشد اما مربیانی که از تناسب اندام در رشته کیک بوکسینگ برخوردار نیستند را نمی‌توان به عنوان یک مربی کیک بوکس خوب به حساب آورد.
  4. کسب مقام های کشوری : برنده شدن به یک فرد اعتماد به نفس و روحیه جنگندی می دهد. یک مربی کیک بوکس باید در رقابت های داخلی و خارجی مقام هایی آورده باشد تا بتواند اعتماد به نفس لازم را در خود برای پرورش استعدادهای شاگردانش تقویت کند و در ضمن بتواند همین اعتماد به نفس را در شاگردانش تقویت کند

بهترین مربی کیک بوکس در ایران کیست؟

بهترین مربی کیک بوکس در ایران کسی نیست جز سرآمدترین فرد در بین مربیان حاضر در ایران. 

او زندگی خود را وقف یادگیری اصول رزمی کرده است و احتمالا از کودکی در هنرکده های رزمی بزرگ شده است. بهترین مربی کیک بوکس در ایران مقام های داخلی بسیاری دارد و در کنار این موارد توانسته است در بیش از 50 مبارزه بین المللی در سال های طولانی شرکت و باید چندین مقام قهرمانی جهان را داشته باشد. 

چنین فردی با توجه به تخصص، آگاهی و تجربه ای که دارد احتمالا توانسته با بالاترین مدارج مربیگیری کیک بوکسینگ در ایران برسد و شاید توانسته باشد به عنوان مربی تیم ملی ایران فعالیت کرده باشد.

یافتن چنین ویژگی هایی که برای شناخت بهترین مربی کیک بوکس در ایران ذکر شد، اصلا کار راحتی نیست و باید برای پیدا کردن بهترین ها بیشترین تلاش ها را کرد. 

تا به اینجا تلاش کردیم که شما را یا ویژگی های بهترین مربی کیک بوکس آشنا کنیم و از اینجا به بعد این شما هستید که باید با دقت نظر بهترین و مناسبترین فرد تعلیم دهنده کیک بوکس برای خود را پیدا کنید. 

عکس شیهان مجتبی ازادیان بهترین مربی کیک بوکس ایران

چرا شیهان مجتبی آزادیان بهترین مربی کیک بوکس ایران است؟

شیهان مجتبی آزادیان مربی اسیق تیم ملی فدراسیون ورزش های رزمی هستند که در بین سال های 2006 تا 2010 در مسابقات جهانی رشته ورزشی کیک بوکس شرکت کردند و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. شیهان مجتبی آزادیان قهرمان سنگین وزن کیک بوکسینگ ایران و جهان و قهرمان اولین دوره از مسابقات بزرگ کمربند طلایی کیک بوکسینگ ایران توانستند قهرمان نامی اروپا از کشور مجارستان را در راند اول ناک اوت کرد و موفق به دریافت کمربند حرفه ای تایتل بین المللی WPKA 2010 شد.

شیهان مجتبی آزادیان تا امروز کلاس های تمرینی زیادی را برگزار کردند و علاوه بر اینکه خود در چندین مسابقات جهانی توانستد عنوان قهرمانی را کسب کنند بلکه در طی این سال‌ با آموزش صحیح این رشته‌ی ورزشی توانستند ورزشکاران زیادی را تربیت و راهی مسیر قهرمانی کنند. مسابقاتی که شیهان مجتبی آزادیان تیم ملی و ورزشکاران را همراهی کردند کم نیستند مانند مسابقاتی که در روزهای 22 و 23 شهریور ماه 93 مسابقات ( K-1 ( World Amateur Championships در انگلستان یا مسابقات سال 2013 گرجستان به سر مربیگری شیهان مجتبی آزادیان انجام شد و قهرمانان این رشته ورزشی با همراهی شیهان توانستند مدال های طلا، نقره و برنز را کسب کنند. 

این قهرمان بزرگ تا به امروز توانسته برای ایران و ایرانیان در این رشته ی ورزشی افتخارات زیادی را کسب کند و با کول باری از تجربیات خود با همراهی در کنار قهرمانان و مربیان بزرگ و برگزاری کلاس‌های آموزشی رشته‌ی ورزشی کیک بوکس، به عنوان بهترین مربی چه برای آموزش چه برای مربیگری در رشته‌ی رزمی کیک بوکس است.

14 پاسخ

  1. من حدودا 8 ماهه که دارم با شیهان مجتبی آزادادیان تمرین کیک بوکس را انجام می دهم. ایشان به عنوان مربی بوکس دلسوزانه و با جدیت زیاد در طول این مدت کنار من بوده اند.

  2. سلام من ۶ ماهه که زیر نظر شیهان تمرین میکنم، یکی از بهترین مربی کیک بوکس های ایران هستند

  3. درود بر شیهان آزادیان ، یکی از باسوادترین و صبورترین و خوش اخلاق ترین استادان کیک بوکس کشور

  4. سلام
    شیهان مجتبی آزادیان واقعا بهترین استاد هستند
    من ۳ ساله دارم با ایشون تمرین میکنم و به همه اهدافی که در ورزش داشتم رسیدم،ایشون مربی با اخلاق و با تجربه ای هستند، امیدوارم همیشه سلامت باشند و سایشون مستدام باد
    اوووس

  5. مریم هستم
    حدودا ۷ ماهه دارم با شیهان مجتبی آزادیان تمرین میکنم
    مربی حرفه ای و درجه یک هستند
    با افتخار شاگردی میکنم اوس

  6. با درود خدمت همه رزمی کاران و رزمی دوستان
    حدود ۸ ساله که افتخار شاگردی شیهان مجتبی آزادیان رو دارم و از این بابت بسیار خرسندم.
    جدای از فراگیری فنون کیک بوکس، از منش و رفتار و اخلاق ایشان ، هنووز می آموزم.
    به جرات میگم شیهان مجتبی آزادیان از مفاخر ورزش رزمی و یک قهرمان و پهلوان نامی هستند.
    با آرزوی بهروزی برای ایشان و جامعه رزمی????

  7. حدود ۸ ماه پیش بعنوان مشوق دو نفر از عزیزانم وارد باشگاه شیهان مجتبی آزادیان شدم و انچنان مجذوب اخلاق ورزشی و جدیت و مهارت ایشان در این رشته شدم که علیرغم سن بالای خودم شدیدأ علاقمند به این رشته ورزشی شدم و در واقع ساعات تمرین زیر سایه شیهان مجتبی آزادیان تبدیل به لحظات شیرین و جذاب در زندگی من شده است

  8. حسین بهزادی هستم ۲۵ سال کنار شیهان مجتبی آزادیان تمرین داشتیم استاد از مربیان فنی کیک بوکس وهنوزم افتخار اینو داریم که از تجربیاتشون استفاده کنیم کلاسهای شیهان بسیار اموزنده و فنی در جهت پیشرفت هنراموزان کیک بوکسینگ میباشد اوس

  9. من به اتفاق همسرم به دنبال یک مربی خوب کیک بوکسینگ بودیم و با چند مربی هم در زمینه آموزش کیک بوکسینگ صحبت کردیم.
    فکر می کنم من و همسرم خیلی خوش شانس بودیم که با استاد بزرگی مثل ایشون آشنا شدیم.
    شیهان مجتبی آزادیان از نظر من نه تنها یک مربی حرفی ای، بلکه یک انسان مهربان و یک معلم دلسوز و انصافا با سواد در این زمینه هستن.
    به نظر من شیهان مفهوم هنرهای رزمی و بخصوص کیک بوکسینگ و همچنین فوت و فن های تناسب اندام رو کاملا وارد هستن و مهم تر از اون اینکه با صبر و روشهای مختلف و جدید آموزش میدن.

    خوشحالم شیهان مجتبی آزادیان مربی من هستن و به اینکه شاگرد ایشون هستم واقعا افتخار می کنم.

    بهترین استاد دنیا، با احترام اووس.

  10. سلام و ارادت
    مفتخرم در کلاس استاد شیهان آزادیان در حال کسب تجربه و یادگیری و تلاش برای سلامتی و شادابی در کنار بقیه هنر جویان عزیز هستم.

  11. سلام و درود ، بنده حدودا ۹ سال هست افتخار شاگردی شیهان مجتبی آزادیان رو دارم و خداروشاکرم که شروع ورزش و علاقه ی من به ورزش رزمی درکنار استاد آزادیان یک مربی درجه یک و با تجربه شروع شد همچنین بنده غیر از یادگرفتن فنون رزمی و جدای از ورزش ایشون رو الگوی خودم میدونم و همیشه سعی دارم که بجز ورزش و فنون رزمی ، درس اخلاق و پهلوانی رو ازشون یاد بگیرم اوووس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *