باشگاه کیک بوکس

امروزه علایق مردم به رشته‌های ورزشی و ورزش کردن افزایش یافته است. این افزایش علاقه به عوامل زیاد بستگی دارد. مانند:

  • افزایش اگاهی از اهمیت ورزش: در سال های اخیر، آگاهی از اهمیت ورزش افزایش یافته است. به دلیل بیشتر شدن بیماری هایی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت،  فشار خون و چاقی و همچنین مشکلات روحی روانی و افسردگی، مردم بیش از پیش متوجه اهمیت و ضرورت حضور ورزش در طول زندگیشان برای سلامتی جسمی و روانی شده اند.
  • دسترسی راحت به ورزش: با افزایش روزافرون باشگاه‌ها و زمین‌های ورزشی، مربیان مجرب و برنامه های آموزش دسترس به ورزشی بسیار آسان‌تر شده است.
  • تاثیر رسانه‌های اجتماعی: رسانه های اجتماعی با انتشار روزانه فیلم های اکشن و ویدئو های مسابقات رزمی، بازی‌ها و گیم ها، باعث شده اند که مردم بیشتر از قبل در معرض ورزش و ورزشکاران قرار بگیرند و از ورزشکاران مورد علاقه خود حمایت کنند و انگیزه بیشتر برای ورزش کردن به خصوص در رشته‌های ورزشی رزمی پیدا کنند.

رشته های ورزشی رزمی، سیستم های آموزشی مبارزه ای یا هنرهای رزمی هستند که با انگیزه های مختلف مانند رقابت و چالش در مسابقات، دفاع شخصی، بهبود سلامتی جسمی و روانی، تناسب اندام، سرگرمی و تفریح و همچنین رشد و تعالی روحی، جسمی و معنوی انجام میشوند.

از جمله رشته های ورزشی رزمی محبوب میتوان به بوکس ،کیک بوکس، کاراته، جودو و تکواندو میتوان اشاره کرد که هر رشته‌ی ورزشی تکنیک‌ها و ضربات مخصوص به خود را دارد و مسابقات این رشته های رزمی در سبک‌ها و مدل‌های مختلف سراسر دنیا برگزار میگردد. انتخاب رشته ورزشی رزمی مناسب به عوامل مختلفی از جمله علایق شخصی، سطح آمادگی جسمانی و اهداف شما بستگی دارد. در ادامه ما به برسی مختصر رشته‌ی رزمی کیک بوکس میپردازیم و اهمیت انتخاب و ویژگی‌های یک باشگاه کیک بوکس خوب میگوییم.

عکس کلاس‌های آموزش کیک بوکس

انتخاب بهترین باشگاه رزمی کیک بوکس در تهران

رشته ورزشی کیک بوکس جز ورزش‌های رزمی محسوب می‌شود که در سراسر دنیا علی الخصوص کشور ما به تازگی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. رشته ورزشی کیک بوکس ترکیبی از رشته‌های ورزشی بوکس و کاراته و تکواندو است که از ضربات و تکنیک های دست و پا و در برخی سبک ها ضربات آرنج و زانو نیز تشکیل شده است. امروزه این ورزش بخاطر تکنیک ها و ضرباتی که دارد برای دفاع شخصی و به دلیل تمرینات هوازی، کاردیو و بدنسازی جهت تناسب اندام و سلامتی انتخاب میشود. کیک بوکس، به عنوان یک ورزش حرفه‌ای به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک مبارز شناخته می‌شود. کیک بوکسینگ یک ورزش چالش برانگیز و هیجان انگیز است که می تواند به شما کمک کند تا در جنبه های جسمی و ذهنی خود رشد کنید. اگر به دنبال یک ورزش جدید و چالش برانگیز هستید، کیک بوکسینگ یک گزینه عالی است. برای آموزش ورزش رزمی کیک بوکس راه‌های مختلفی وجود دارد اما هیچکدام به اندازه‌ی انتخاب یک مربی مناسب و باشگاه کیک بوکس خوب و آموزش زیر نظر او نمیتواند تاثیر گذار باشد.

انتخاب باشگاه برای شروع کیک بوکس از اهمیت زیادی برخوردار است. یک باشگاه خوب کیک بوکس و آموزش زیر نظر یک مربی مجرب می تواند به شما کمک کند تا این ورزش را بدرستی یادبگیرید، نهایت لذت را ببرید و بیشترین بهره را از آن ببرید. انتخاب مربی اشتباه و تمرین در یک باشگاه نامناسب هم ممکن است باعث آسیب جسمی به شما در این رشته ورزشی شود، هم ممکن است تمرین در یک فضای کوچک و نامطلوب سلامتی شما را به خطر بیاندازد و نه تنها پیشرفت نمی‌کنید بلکه روز به روز پسرفت هم خواهید کرد.

با انتخاب یک باشگاه مناسب نه تنها زیر نظر یک مربی با تجربه آموزش میبینید و میتوانید در مسابقات مختلف شرکت کنید بلکه داوران مختلف و ورزشکاران و قهرمانان اسبق و فعلی این رشته ورزشی را میتوانید ملاقات کنید. در برخی موارد در این کلاس ها با حضور داوران آزمون های اعطای کمربند نیز اتجام میگیرد.

آموزش کیک بوکس کودکان

معیار‌های انتخاب یک باشگاه کیک بوکس عالی در تهران

حالا که تصمیم به یادگیری یا تمرین در رشته‌ی رزمی کیک بوکس کردید، میتوان با قطعیت گفت انتخاب باشگاه ورزشی کیک بوکس، مهمترین تصمیمی است که باید گرفته شود. در اینجا چند دلیل مهم برای انتخاب باشگاه خوب کیک بوکس آورده شده است:

  • آموزش صحیح: یک مربی خوب می تواند به شما کمک کند تا تکنیک‌های کیک بوکس را به درستی بیاموزید. این امر می تواند خطر آسیب دیدگی را کاهش دهد و به شما کمک کند تا مهارت های خود را به سرعت بهبود بخشید.
  • امنیت: یک باشگاه خوب کیک بوکس باید دارای محیطی ایمن باشد. انتخاب باشگاه کیک بوکس برای مبتدی‌ها یک امر مهم است. افراد مبتدی ممکن است هنوز مهارت‌های لازم برای محافظت از خود را نداشته باشند و نیاز به حمایت و آموزش صحیح از پایه داشته باشند.
  • حمایت: یک باشگاه کیک بوکس مناسب باید یک جامعه حمایتی و دوستانه ایجاد کند. این امر می تواند به شما کمک کند تا در تمرینات خود انگیزه داشته باشید و در کنار دوستان و هنرجویان دیگر از یادگیری رشته رزمی کیک بوکسینگ لذت ببرید.

هنگام انتخاب باشگاه کیک بوکس، به نکات زیر توجه کنید:

  • مربیان: مطمئن شوید که باشگاه توسط مربیان باتجربه و ماهر اداره می شود. مربیان باید قادر به آموزش اصول اولیه کیک بوکس و همچنین تکنیک های پیشرفته تر باشند. مربی باید دلسوزانه مانند پدری مهربان در کنار شما باشد و به پیشرفت شما اهمیت بدهد در تک تک تکنیک ها شما را نظارت کند و اشتباهات شما را گوشزد کند. اگر تکنیک صحیح از ابتدا آموزش داده نشود وزیر نظر مربی خوب نباشید نه تنها باعث می‌شود شما در این رشته ماهر نشوید بلکه ممکن است باعث آسیب به عضلات و سلامتی شما شود.
  • امکانات: مطمئن شوید که باشگاه دارای امکانات مناسب برای آموزش کیک بوکس است. این امکانات باید شامل تشک، کیسه بوکس، مت و فضا و تهویه مناسب و کفی روی زمین و سایر تجهیزات مورد نیاز برای تمرین کیک بوکس باشد. کیک بوکس ممکن است در همه‌جا قابل تدریس باشد اما باشگاه کیک بوکس مجهز باشگاهی است که از لحاظ تجهیزات و امکانات کیک بوکسینگ، تجهیزات و وزنه های ابتدایی برای بدنسازی، تمیزی و نظافت هم مجهز باشد.
  • هزینه: هزینه باشگاه های کیک بوکس متفاوت است. بسته به اینکه کلاس ها به طور خصوصی یا عمومی یا گروه برگزار شوند، قبل از ثبت نام، هزینه ها را مقایسه کنید تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.
  • نزدیکی به محل زندگی: باتوجه به اینکه تهران شلوغ ترین شهر کشورمان میباشد، انتخاب باشگاه نزدیک به منزل یکی از مهمترین نکاتی است که باید در نظر بگیرید چون ممکن است با انتخاب اشتباه ساعت ها در ترافیک بمونید و بعد از زمانی انگیزه خود برای ادامه رشته‌ی ورزشی خود را از دست بدهید.

مهمترین عامل بین مواردی که گفته شد انتخاب مربی مناسب است. برای مربی مناسب ارزش دارد هزینه بیشتر مسیر دورتر را انتخاب کنید چرا که مربی نه تنها تکنیک صحیح را به شما اموزش میدهد و در حین کلاس شمارا زیر نظر دارد بلکه یک الگو مناسب برای شخصیت و اخلاق شما و فرزندانتان است. 

باشگاه کیک بوکس آزادیان | بهترین باشگاه کیک بوکس تهران

در تهران با توجه به ازدیاد جمعیت و بزرگی این شهر باشگاه های مختلفی برای یادگیری رشته رزمی کیک بوکس وجود دارد به همین دلیل انتخاب باشگاه کیک بوکس مناسب در تهران بسیار دشوار است. در مطالب پیشین به معیار های اصلی در تصمیم گیری و انتخاب یک باشگاه کیک بوکس مناسب پرداختیم. در ادامه مطلب به معرفی باشگاه کیک بوکس آزادیان به عنوان بهترین باشگاه کیک بوکس تهران میپردازیم.

باشگاه ورزشی آزادیان

باشگاه ورزشی آزادیان یکی از بهترین و مجهز ترین باشگاه های تهران در حوزه غرب تهران در منطقه بلوار فردوس غرب است. باشگاه کیک بوکس آزادیان زیر نظر شیهان مجتبی آزادیان مدرس و موسس فیتنس بوکسینگ در ایران اداره میشود. شیهان مجتبی آزادیان مربی اسبق تیم ملی فدراسیون ورزش های رزمی هستند که دارای بیش از 20 عنوان قهرمانی کشور و چندین قهرمانی جهان در سال های 2006 تا 2010 دارند و به عنوان بهترین مربی کیک بوکس در باشگاه اکادمی رزمی آزادیان حضور دارند. این باشگاه از8 صبح تا 17 برای بانوان و از 17:15 تا 22:15 برای آقایان در رشته ی ورزشی کیک بوکس و فیتنس بوکسینگ است. آکادمی هنر‌های رزمی آزادیان در گذشته شعبه ی دیگری در شرق نیز داشت که در  مهرماه سال 1394 در خیابان فرجام تهرانپارس با حضور شیهان مجتبی ازادیان و نادر ازادیان و اساتید و بزرگان رشته های مختلف ورزشی کشور تاسیس شد، ولی در حال حاضر فقط در غرب تهران به صورت خصوصی و کلاس های عمومی در اختیار ورزشکاران عزیز است. در باشگاه شرق آزادیان که در تهرانپارس بود به دفعات مختلف اساتید بزرگ هنر های رزمی مانند استاد امیر پور حجت مربی بین المللی کیک بوکس و موی تای در استرالیا تشریف اوردند و در کنار بچه ها تمرین کردند.هنرجویان زیادی در این باشگاه آموزش دیدند، در آزمون های کمربند شرکت کردند و  همچنین هنرجویان این باشگاه رزمی در مسابقات زیادی من جمله مسابقات استانی تهران در شهریور سال 97، مسابقات کشوری در بهمن 1397 شرکت کردند و با کسب مدل های طلا نقره و برنز در سنین مختلف توانستند در میان تمامی باشگاه های کشور، توان خودرا نشان دهند.

باید اعتراف کرد که امروزه ورزش در دنیا به یکی از مهمترین برنامه ها برای ما انسانها در زندگیمان تبدیل شده, برنامه ای که در شادابی, سلامتی و کیفیت زندگی ما نقش موثری دارد. با تاسیس مکانهای ورزشی در جامعه می توان نقش مهمی را در فرهنگ ورزشی و سالم سازی جامعه ایفا کنیم. برادران آزادیان از جمله مدیران و ورزشکاران شناخته شده کشورمان هستند که سالهاست در امر آموزش و پرورش جوانان این مرز و بوم در رشته های ورزشی کاراته, کیک بوکسینگ و بدنسازی تلاش می کنند.

سلامتی و تناسب اندام در کیک بوکس

همانطور که گفته شد کیک بوکسینگ یک رشته‌ی ورزشی رزمی ترکیبی است که از ضربات متعدد پا و دست در کنار تمرینات هوازی و بدنسازی تشکیل شده است. ورزش کیک بوکس میتواند یک ورزش عالی برای یادگیری یک هنر رزمی و همچنین سلامتی و تناسب اندام باشد که مزایای زیر را دارد:

  • بهبود سلامتی قلب و عروق: این ورزش یک ورزش هوازی عالی است که میتواند به بهبود سلامتی قلب با افزایش ضربان قلب، گردش خون و استقامت بدنی کمک کند. این ورزش میتواند ضربان قلب شما را به 150 الی 200 ضربان در دقیقه بالا ببرد. این افزایش ضربان قلب باعث میشود که قلب شما خون بیشتری پمپاژ کند و اکسیژن بیشتری به سلول ها برساند که از احتمال ابتلا به بیماری ‌های قلبی عروقی را کاهش میدهد.
  • قدرت و تعادل عضلانی: کیک بوکس با تمرینات قدرتی به همراه تمرینات بدنسازی و هوازی که دارد میتواند به تقویت عضلات در سراسر بدن کمک کند، از جمله عضلات شکم، عضلات پا، عضلات باسن و پشت بازوها. این تمرینات قدرتی شامل ضربات مشت و لگد است. مشت زدن به تقویت عضلات بازو و شانه و مچ دست و همچنین لگد زدن یک روش عالی برای تقویت و فرم دهی عضلات پا و باسن است.
  • کاهش وزن و چربی سوزی: کیک بوکس یک ورزش عالی برای سوزاندن کالری و کاهش وزن است. شما در طول یک ساعته کیک بوکس میتوانید در حدود 6500 کالری بسوزانید.
  • افزایش اعتماد به نفس: وقتی شما به عنوان یک کیک بوکسر در خیابان راه میروید، همیشه آماده‌ی ذفاع از خو و حمله به حریف مقابل خود هستید. کیک بوکسر ها به دلیل تمرینات حرفه‌ای که دارند مدام در حال دفاع و حمله هستند و این ورزش رزمی انها را یک مبارز حرفه‌ای میکند که با عزت و اعتماد به نفس راه بروند و در جمعی حضور پیدا کنند.
  • بهبود سلامت روح و روان: کیک بوکسینگ یک روش عالی برای کاهش استرس و اضطراب است. وقتی به کلاس‌ها و باشگاه آموزش کیک بوکس وارد میشوید، بار مشکلات، دغدغه فکری‌ها، استرس‌ها و تمامی درد‌های روحی و روانی را پشت در‌های باشگاه کیک بوکس میگذارید و با ذهن آسوده و باز وارد کلاس میشوید. در حین کلاس تمامی توجه شما صرف آموزش و یادگیری تکنیک و ضربات می‌شود، این میتواند بک روش عالی برای تخلیه تمام افکار و احساسات منفی باشد و بعد از کلاس یه آرامش برسید.

کیک بوکس میتواند به افزایش تعادل به روش های زیر کمک کند:

  • افزایش هماهنگی: کیک بوکس باعث میشود که عضلات شما با هماهنگی بیشتری کار کنند. در ابتدا شما در کیک بوکس تکنیک‌ها را یاد می‌گیرید بعد باید بتوانید فکر کنید دفاع کنید و به موقع حمله کنید. علاوه بر یادگیری تکنیک‌ها، این روش فکر کردن و هماهنگ کردن عصب و عضله هم با آموزش کیک بوکس یاد می‌گیرید.
  • افزایش آگاهی بدن: کیک بوکسینگ باعث می‌شود شما آگاهی بیشتری نسبت به بدن، نقاط ضعف و قدرت خود پیدا کنید. تعداد حرکات و تکنیک‌های بالا در این رشته ورزشی امکان این را به شما میدهد تا ببینید در کدام تکنیک قوی هستید و در کدام ضعیف تر هستید روی آن تمرکز کنید و آنرا به مرور تقویت کنید.

این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید که یادگیری رشته ورزشی کیک بوکس به صبر و حوصله نیاز دارد. هرچقدر اهسته‌تر پیش بروید حرکات در بدن شما بیشتر جا می‌افتند و تسلط شما به تکنیک‌ها بیشتر می‌شود.

عکس از ورزشکاران رشته ورزشی کیک بوکس